Friday, December 31, 2010

Perempuan Tua Yang Menakjubkan

Seorang lelaki yang berusia 45 tahun telah membuat rawatan muka secara percuma sempena  ulang tahun kelahirannya. Setelah siap, dia keluar dan pergi ke arah peniaga surat khabar dan menanyakan berapa tahun usianya kelihatan. Peniaga itu menjawab 25 tahun. Lelaki itu menjawab, "Terima kasih, sebenarnya usia saya 45 tahun". Dia kemudian pergi ke kedai jual daging menanyakan peniaga itu soalan 
yang sama, penjual daging mengatakan 29. Lelaki itu menjawab dengan penuh bangga jawapan yang serupa, sebenarnya dia berusia 45 tahun.       Dia berlalu pergi dan  ternampak seorang perempuan tua lalu menghampirinya dan bertanya soalan yang serupa.





"Mak cik nampak umur saya berapa?".Perempuan tua itu menjawab, "88 tahun agaknya, sebenarnya mak cik sudah tak berapa nampak,rabun tetapi mak cik boleh memberitahu berapa umur seseorang  dengan meletakkan tangan mak cik ke seluar panjang seseorang sampai ke bawah selama 15 minit. Lelaki itu menerimanya dan membiarkan dia merasa. Setelah 15 minit, perempuan tua itu berkata, "Kamu  45 tahun". Lelaki itu berkata, "Sungguh menakjubkan, macam mana mak cik buat?" Perempuan tua itu  menjawab, "Mak cik berada di belakang kamu semasa di kedai jual daging tadi."

9 komen: